Af med natflaske/flasker hvornår?

8. december 2011

Alder:
6 mdr.

Af med natflaske/flasker hvornår?

Hej igen

Lige et lille spørgsmål mere.

Vores plan ser stadig således ud:
24.00 Flaske ca. 150 ml.
4.00 flaske 120 ml.
6.30-7.00 Vi står op.
8.00 flaske 100 ml.
9.00 Puttes til formiddagslus.
10.30 Vågner og spiser en lille smule risgrød og får lidt vand af kop. (Synes det er sjovere at lege med maden/vandet end at spise det så det gør vi og der ryger lidt ned)
12.00 Flaske 200-240 ml.
12.30 Puttes til middags lur.
14.00-14.30 vågner.
16.00 Flaske 200-240 ml.
16.30-17.00 Puttes.
17.15-17.45 Vågner
18.00 Spiser lidt mos (samme som middagsmaden lidt men vi hygger)
20.00 Flaske 200-240 ml.
21.00 Puttes til nat.

Om natten falder han i søvn med ...

Annonce

... flasken i munden og jeg har ikke indtrykket af at han er mere sulten, men må indrømme at kan jeg ikke holde ham vågen ved bare at lege med flasken får han lov at sove. Hvis han vågner "for meget" vil han holde fest og sover først igen efter 1 1/2 time.

Hvornår burde han kunne klare sig på en flaske om natten? Og hvordan? Vil vælling være en ide? og skal han så have den kl. 20.00 eller 24.00?

Han får Nan Ha 1 har det noget at sige med hvor langt han "kører" på literen? Jeg må hellere tilføje at han er MEGET aktiv i løbet af dagen, vil gerne tumle hoppe lege hele tiden, han har ikke tid til hygge, der skal ske noget!

Takker igen for super god brevkasse :)

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

9. maj 2024 | Kost og ernæring | 7 mdr.

Drikker hun nok?

Kære Helen. Min datter på snart 7 måneder spiser ofte øllebrød eller...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Sveskemos - hvor meget?

Kære Helen Vores datter er 5 måneder gammel, og hun har ofte problemer med...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Annonce

Viden om børn:

Vitaminer præmatur

Børn der er født præmaturt, det vil sige børn som er født før 37 uge, anbefales følgende kosttilskud:

D-vitamin - 10 mikrogram (400 IE) dagligt. D-vitamin gives som dråber, samt
Jerntilskud:

Fødselsvægt <1500 gram: Ca. 8 mg jern dagligt til 12 måneder
Fødselsvægt > 1500 gram: Ca. 8 mg jern dagligt i 6 måneder.

Børn som får mere end halvdelen af deres ernæring dækket af modermælkserstatning skal have ½ dosis jern, dvs. ca 4 mg hver dag...

Læs mere i Babylex

Leg

For det lille barn er leg meget vigtigt, da det er igennem leg, at barnet udforsker verden og dermed udvikler sig. Og I begyndelsen er I forældre det bedste legetøj, og jeres barn vil elske jeres mimik, lyde og berøring.

Jeres barn har stor glæde af, at I tumler, triller, hjælper barnet med at cykle med benene, danser med barnet i armene... Ligesom jeres barn har brug for at mærke jer tæt på, ligge hud-mod-hud, blive kysset, krammet, kærtegnet og sunget for.

I takt...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og opdragelse, som giver dig praktiske råd til alt det, der er så svært.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Når jeg føler mig dum, så skriver jeg til dig, hvor saglighed, oplysthed og empati mødes på det smukkeste. Tak for det!

Hilsen
Mor på 39